Strona główna
Praca
Tutaj jesteś
Praca jak utrzymać dobre relacje z pracodawcą

Jak podtrzymać dobre relacje z pracodawcą?

Data publikacji 12 czerwca 2019

Współczesny rynek pracy jest dosyć skomplikowany dla pracowników, szczególnie dla świeżych absolwentów szkół policealnych i wyższych uczelni. Do najczęściej spotykanych trudności należy niespełnienie wystarczających oczekiwań pracodawcy, co najczęściej jest przyczyną bezowocnych i długotrwałych poszukiwań pracy lub konfliktu z samym pracodawcą. Podtrzymanie odpowiedniej relacji z przełożonym nie zawsze jest łatwe, ale dzięki pewnym zachowaniom możemy w znacznym stopniu złagodzić napięcia. W poniższym artykule przedstawiamy przykłady takich postaw

1. Kreatywność

Cecha ta odgrywa bardzo istotną rolę w kształtowaniu prawidłowych stosunków z pracodawcą. Wobec tego warto tworzyć nowe, niespotykane dotąd i unikatowe pomysły i propozycje, które mogą pomóc firmie w pozyskiwaniu nowych klientów. Jakkolwiek należy to robić z umiarem, gdyż zdarzają się przypadki, w których bezpośrednią przyczyną konfliktów między przełożonym a podwładnym są przewyższające zwierzchnika kompetencje pracownika.

2. Organizacja

Właściwość, która jest najbardziej ceniona przez pracodawców. Przed wykonywaniem zleconych zadań staraj się opracowywać okresowe lub jednorazowe plany, które pomogą Ci w dokładnym i terminowym zrealizowaniu danej pracy. Wyobraź sobie, że jesteś zatrudniony w kancelarii adwokackiej. Twój pracodawca zleca Ci napisanie wezwania do zapłaty. Aby uniknąć stresu i presji postępuj według następujących wytycznych. Na dużej kartce papieru rozpisz schemat realizacji zadania. Sporządź tabelę i podziel ją na cztery kolumny. W pierwszej opisz cele, jakim ma służyć dany projekt, w drugiej mocne strony tego zadania, które wiążą się z punktami, które jesteś w stanie bezproblemowo zrobić. W trzecim polu wypisz słabe strony, odnoszące się do trudności w wykonaniu zlecenia, natomiast w czwartej kolumnie wymień etapy realizacji poszczególnych części projektu wraz z wyznaczonymi okresami czasowymi. Zwróć uwagę na słabe strony zadania i poszukaj sposobów na ich przezwyciężenie. Sporządzenie takiego grafu pomoże w poprawnym wykonaniu zlecenia. I podstawowa reguła – nie odkładaj niczego na później!

3. Kwalifikacja

Zdobywaj nowe kompetencje dzięki dodatkowym kursom, warsztatom, konferencjom, itp. Takie przedsięwzięcie zwiększy szansę na awans oraz pomoże w kształtowaniu odpowiednich relacji z przełożonym. Podnieś swoje umiejętności językowe, by zrobić idealne wrażenie na pracodawcy. Nie zawsze mamy czas i pieniądze na dodatkowe szkolenia. Warto więc skorzystać z darmowych przewodników internetowych, dzięki którym poszerzymy wiedzę z zakresu danej branży lub kursów dofinansowanych przez UE bądź inne organizacje. Obserwuj dokładnie propozycje najaktualniejszych szkoleń i zwróć uwagę, czy oferują one zniżki lub promocje. Jeżeli nie mamy wystarczających wkładów finansowych na naukę języka obcego to możemy skorzystać z darmowych aplikacji, które są pobierane na Androida. Przykładem jest program Duolingo, który gwarantuje efektywną i szybką naukę języka.

4. Komunikacja

Pokaż pracodawcy, że jesteś otwarty i pewny siebie. W tym celu jak najwięcej rozmawiaj. Podtrzymuj kontakt wzrokowy, uśmiechaj się i staraj się nawiązać właściwy kontakt z klientami lub kolegami z pracy. Wystrzegaj się zgarbionej postawy ciała, spuszczonego wzroku i jąkania podczas wypowiedzi. W pokonaniu trudności związanych z nieśmiałością, stresem i lękiem społecznym pomogą nam treningi komunikacji interpersonalnej. Staraj się nawiązać kontakt również z samym pracodawcą. Zaproponuj wspólny bankiet lub piknik dla wszystkich członków zespołu i wyraź chęć pomocy w organizacji. Pamiętaj jednak o tym, by nie spoufalać się za bardzo z przełożonym. Zatem zachowuj odpowiednio umiarkowany dystans.

5. Asertywność

Nie wdawaj się w konflikty i kłótnie z pracodawcą, ponieważ takie postępowanie osiągnie skutek odwrotny do zamierzonego. Nie bądź także zbyt uległym, gdyż taka postawa uczyni z Ciebie niewolnika. Jeżeli zatem dojdzie do sytuacji, w której nie zgodzisz się da dany układ, wówczas zaproponuj kompromis. Jeśli natomiast pracodawca nie zaakceptuje rozwiązania to zaaranżuj inne pomysły. Zrób burzę mózgów. Pamiętaj, aby rozmowa przebiegała spokojnie. W razie konieczności ustąp. W każdym przypadku bierz pod uwagę rozwiązania, które spełniają oczekiwania obu stron. Pamiętaj, że właściwej atmosferze sprzyja odpowiednia komunikacja z pracodawcą.

6. Wsparcie

Staraj się pomóc pracodawcy w rozwiązaniu napotkanych problemów. Zaproponuj i przedstaw sposoby na wyjście z trudnej sytuacji. Zaangażowanie jest kluczową cechą, dzięki której można zbudować odpowiednią relację z przełożonym.

Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas wskazówki okażą się dla Ciebie przydatne. I pamiętaj o tym, że prawidłowa komunikacja z pracodawcą jest jedną z kluczowych dróg do sukcesu zawodowego.

Życzymy powodzenia!

ubezpieczenia na życie

krakspot

Redakcja KrakSpot.pl to zespół pasjonatów, którzy każdego dnia pracują nad dostarczaniem najwyższej jakości treści dla naszych czytelników. Nasza redakcja składa się z redaktorów, którzy wnoszą unikalne umiejętności i doświadczenie, co pozwala nam tworzyć zróżnicowane i interesujące materiały.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?